İTÜ’deki 15 Öğrenci Kulübünden Ortak Açıklama: Öğrenci Odaklı Bir Eğitim İçin Taleplerimiz
İstanbul Teknik Üniversitesinde (İTÜ) çalışma yürüten öğrenci kulüpleri, bu dönem ve önümüzdeki dönemin öğrenci odaklı biçimde planlanması için ortak bir açıklama yayınlayarak taleplerini açıkladı. Kulüpler, değerlendirme kriterlerinin ve ders yoğunluğunun bu dönemde öğrencilerin ihtiyaçlarını görmezden geldiğine dikkat çekiyor.
Taşkışla Sahnesi, İTÜ Peyzaj Mimarlığı Kulübü, Kent ve Kentlileşme Kulübü, İTÜ Mimarlık Kulübü, CinsArı, Sanatsal Bakış Kulübü, İTÜ Arjantin Tango Kulübü, Erasmus Student Network, İTÜ Dans Kulübü, İş Güvenliği Kulübü, İTÜ Hip Hop, İTÜ Felsefe Kulübü, İTÜ Halk Müziği Topluluğu İTÜ Fizik Mühendisliği Kulübü ve İTÜ Makine Mühendisliği Kulübü, açıklamayı imzalayan kulüpler arasında…
İTÜ öğrencileri sadece bilgisayar başında
Yapılan açıklamada “Başlandığı ilk günden bugüne teknik yetersizlik ve öğrenci odaklı olmama özelliklerine sahip olan İTÜ’deki uzaktan eğitim uygulamaları, ders uygulamalarının değiştiği 2020-2021 Güz Dönemi içerisinde öğrenciler için oldukça yoğun ve yıpratıcı bir süreç yaratılmıştır.” ifadeleri kullanıldı.
Öğrenci toplulukları, “Derslerin işlenişinin tamamiyle online olduğu bir öğretim yılı içerisinde öğrencilerin dersi takipten kopmamaları adına değiştirilen ders değerlendirme kriterleri, öğrencileri hayatlarında sadece derslere vakit ayırabileceği bir sosyal hayata mahkum etmiştir.” diyerek bu dönem verilen eğitim biçiminin öğrencileri nasıl etkilediğine dikkat çekti.
Öğrenci odaklı bir eğitim için taleplerimiz
Bu dönemde İTÜ kulüpleri olarak yaşanan sürecin öğrenci odaklı bir şekilde gözden geçirilmesi, öğrencilerin önerilerinin dönem planlaması içerisinde dikkate alınması ve bu şekilde dönem planlamasını yeniden organize edilmesi adına taleplerini açıkladığını ifade eden öğrenci topluluklarının talepleri şöyle:
- Dönemsel ödev ve teslim yoğunluklarının öğrencilerin hayatlarını sosyal ve fiziksel açıdan olumsuz etkilemeyecek şekilde azaltılması
- Şu ana kadar teslimi yapılan ödevler, sunumlar ve quizlerin yeterli olduğu durumlarda yoğunluğunu artıracak şekilde yeni sorumluluklar tanımlanmaması
- Uzaktan eğitim sürecinde bilgisayar başında takip edilen derslerin vakitlerinde tamamlanması ve uzatılarak verimsiz hale getirilmemesi
- Girilen vize, final veya diğer değerlendirme sınavlarında yaşanan teknik aksaklıkların öğrencilerin sorumluluğuna itilmemesi. Yaşanan teknik aksaklıklar açısından öğrencilere mağduriyet yaratmayacak haklar tanınması
- Okulun bu dönem denediği uzaktan eğitim sınav uygulamalarında yaşanan sorulara geri dönememe kısıtının kaldırılması ve her öğrencinin sınavına istediği soru sıralamasında tamamlama hakkı tanınması
- Girilen sınavlarda kamera açma zorunluluğunun kişisel olarak bir tercih şeklinde öğrencilere sunulması ve bir zorunluluk olmaktan çıkarılması
- Derse devam zorunluluğunun öğrencilerin içerisinde bulundukları şartlar göz önünde bulundurularak yaşanabilecek aksaklıklara uyum sağlayacak şekilde yeniden düzenlenmesi
- Öğrencilerin hayatlarını ilgilendiren her türlü kararda söz sahibi olacakları bir şekilde okul yönetiminin kararlarına dahil edilmeleri ve okulda yaşanan her türlü süreçte belirleyici olacak söz hakkına ve temsil mekanizmalarına sahip olmalarının önünün açılması
Kulüpler, tüm İTÜ’lüleri taleplerini daha güçlü duyurmaya davet ediyor.