KYK Sisteminde Sorun: Öğrenciler Mağdur
Kredi ve Yurtlar Kurumu (KYK) sisteminde ortaya çıkan bir hata sebebiyle öğrenciler 2 aydır burs ve kredilerini alamıyor. Öğrencilerin durumu ilettiği yetkililer ise, öğrenciler sorunu ancak yazılı dilekçeyle iletirlerse 30 gün içerisinde çözülebileceğini iletti.
Bir öğrenci yaşadığı sorunu sosyal medyada şöyle dile getirdi: “1 Ekim 2020 tarihinde burs kesintisi yaşamıştık. Okulun sistemi ve YÖK sistemi arasında uyuşmazlık olduğu için olmuştu bu durum. Okul ile konuştum ve durumu güncellediler. KYK Destek ile görüştüm ve onlar da durumun güncellendiğini söylediler. Ekim sonu, Kasım başı gibi güncellenir ve düzelir dediler.“
Ancak aynı sorunun sürmesi sebebiyle KYK’ya tekrar başvuran öğrenci, Kasım ayı gelmesine rağmen hala bursunu alamadığını ifade etti: “Buna rağmen Kasım 2020 tarihinde KYK’yı tekrar aradığımda Ekim ayı içinde bu durum güncellenmediği için durumun düzeltilemediği söylendi.“
Öğrenci, KYK’nın sağladığı burs imkanından faydalanıyordu ancak sistemdeki bu sıkıntı sebebiyle burs alamıyor, burs olarak yatması gereken miktar kredi olarak yatıyor. Bu da öğrencinin borçlanması anlamına geliyor.
“1 ay bekle, ıslak imza ver, 1 ay daha bekle”
KYK, sorunun çözümü için zaten 1 aydır bekleyen öğrenciye ıslak imzalı dilekçe vermesi gerektiğini ve sorunun çözümünün 30 iş günü sürebileceğini ifade etti.
KYK’da yaşanan sistem sorunu sebebiyle birçok öğrencinin bursu haksız şekilde ve kendilerinin haberi olmadan krediye dönüşmüş durumda. Öğrenciler, çözüm için yetkililere her yoldan ulaşmaya çalışsa da henüz çok az sayıda öğrencinin sorunu çözülebilmiş durumda.